Mennyire megbízhatók a divattrendek?
Emlékszik még valaki a 2014-es évek magazin sugallataira a tenyérkarkötők divatjáról? És ha emlékszik, látott ilyet élőben, valakinek a kezén? Aki netán azt se tudja, mi fán terem az ilyen holmi, nyugodtan vessen egy pillantást a Cosmopolitan akkori cikkére. Vajon kényelmesek?
trendváltás vezényszóra
Valójában nem mindenből lesz divat, ami a trend-ismertetésekben napvilágot lát. A valódi ékszerekre ez különösen érvényes. Mivel kevésbé érzékenyek a trendekre, időtállóbbak. A változás sebességét tekintve sem a gyors trendváltások jellemzőek rájuk, mint ahogyan a divatékszerekre.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy mielőtt belevetjük magunkat az éppen aktuális divatnak megfelelő ruhatár és kiegészítők beszerzésébe, érdemes figyelembe venni, hogyan és miért keletkeznek a trendek, és az azokat beharangozó hírek. Ezek ugyanis nem a semmiből pattannak elő, hogy aztán szemfüles újságírók nyakon csípjék, és nagylelkűen bemutassák őket a trendi holmik beszerzésére ugráskészen várakozó olvasóiknak. Szakértők hosszú, több hónapos, bizonyos esetekben 1-2 éves előkészítő munkája előzi meg kidolgozásukat, és a megfelelő pillanatban való nyilvánosságra hozásukat.
a trendképzés lépései
Marketing szakemberek elemzik a mindennapi életre ható tényezők változásait, így próbálják megjósolni, milyen vásárlói igények fellépésére lehet számítani, pontosabban, hogy milyen új vásárlói igényeket lehet felkelteni. A kifutókon megjelenő kreációk divattervezők szabadon szárnyaló fantáziájából születnek, de nem azért, hogy hordjuk őket, hanem hogy eltúlzott jegyeikkel inspirálják a szakmát. Ez aztán letisztult tartalommal jelenik meg megvalósítási javaslatként. Ha tömeggyártásról van szó, technikusok bevonására is szükség van a munkafolyamatok, gyártósorok átalakításához.
Mire egy termék a gyártási fázisig eljut, már annyi pénzt invesztálnak bele, hogy létfontosságúvá válik az értékesítési lánc kulcsszereplőinek, nevezetesen a kereskedőknek és a vásárlóknak meggyőzése értékesíthetőségükről, illetve nagyszerűségükről.
A háttérben tehát folyamatosan dolgoznak a reklám-szakemberek, hogy kellően aktivizáló szlogeneket és képi megjelenítést találjanak az új irányvonalnak. Ekkor lépnek be ebbe a folyamatba az online és nyomtatott magazinok, melyek e szenzációs újdonságot mint legújabb, hódító útjára induló trendet végre beharangozzák. Ha eddig nem is lett volna hajlamunk az adott portékát megvenni, előbb-utóbb megszokjuk bevállalós embertársainkon, sőt, jó eséllyel mi is megkívánjuk őket.
a trendek és az önkifejezés
Egyedi ékszereket készítő és forgalmazó üzletként mi úgy tekintünk a trendekre, mint folytonos megújulásra serkentő ösztönzésekre. Ugyanakkor, mivel az ékszerek az önkifejezés eszközei is, a feladatunk az, hogy segítsünk vásárlóinknak és megrendelőinknek a divatot összhangba hozni önmaguk, illetve megajándékozott szerettük személyiségével, értékrendjével, életstílusával, kedvteléseivel. Valójában ez a garancia arra, hogy az ékszer a folyton változó trendeknek ellen tudjon állni.
Hogyan varázsolt Tibor egyetlen lánykérésből három örök élményt a lánynak, akinek két évre előre be van osztva minden napja.